V ponedeljek, 3. 2. 2020, sta župan Občine Kamnik Matej Slapar ter direktor družbe Velika planina, d. o. o., Leon Keder ponovno zagnala nihalko, ki vozi na Veliko planino. Treba je bilo namreč zamenjati nosilne vrvi, da lahko ta ponovno obratuje. Tako so se prvič letos z nihalko na Veliko planino povzpeli obiskovalci in ljubitelji planine. Ob tem niso skrivali iskrenega veselja in čestitk ob uspešno opravljenem projektu menjave nosilnih vrvi.

Gre za enega od najzahtevnejših posegov na žičniških napravah. Nihalka, ki na Veliko planino vozi že 56. leto, je postala tako še varnejša in sodobnejša. Nosilne vrvi so začeli menjavati na začetku decembra lani, zaključili pa konec januarja 2020. Za uspešno opravljen projekt grejo zasluge predvsem vsem zaposlenim v družbi Velika planina, d. o.  o., pod vodstvom g. Andreja Potočnika. Tuji partnerji so priskrbeli vlečne vitle, dvigala in specialno orodje ter zalili konuse na vrveh. Ob koncu menjave nosilnih vrvi sta sledila tehnični pregled na vrveh ter pridobitev obratovalnega dovoljenja.

Tako je družba brez večjih težav uspešno izvedla projekt in s ponosom ponovno zagnala nihalko na Veliko planino. Ob odprtju je direktor družbe Velika planina, d. o. o., Leon Keder s ponosom povedal: “Brez naših zaposlenih, ki so se v tem projektu izkazali za res zaupanja vredne sodelavce, pač tega ne bi izpeljali. Delali so tudi v nemogočih razmerah, naredili kar nekaj nadur. Pri tem pa vseskozi pazili na svojo varnost in varnost preostalih udeležencev. Če strnem, lahko rečem, da smo večino opravil izvedli sami.”

Ob tej priložnosti je zbrane goste nagovoril tudi župan Občine Kamnik Matej Slapar:  »Razvoj turizma je ena izmed prioritetnih nalog razvoja naše občine. Na področju turizma imamo še ogromno potenciala, eden izmed največjih v slovenskem merilu pa je zagotovo Velika planina, ki je, ena izmed najboljših slovenskih turističnih destinacij. Decembra je inšpektor zaradi dotrajanosti nosilne vrvi ustavil obratovanje, takrat se je izreklo ogromno besed, kaj sedaj in, kako naprej tudi zaradi izpada dohodka in ne obratovanja nihalke med prazniki. V podjetju Velika planina, d. o. o. so takoj zavihali rokave in pod vodstvom vodje obratovanja,  gospoda Andreja Potočnika začeli z zamenjavo nosilne vrvi. Namesto da bi delo v celoti opravili tuji dobavitelji oziroma tisti, ki bi jim drago plačali, so se dela lotili sami – domači mojstri, ki so delo opravili z odliko in se jim na tem mestu iskreno zahvaljujem. Mislim, da ni takšne ekipe tudi ne v naši državi, zato iskren poklon. Ekipa lokalnih mojstrov in zaposlenih je v slabih dveh mesecih izvedla zamenjavo. Na ta način podpiramo domače gospodarstvo. Čestitam našim strokovnjakom za trud in zavzetost ter dosežen cilj. Družbi Velika planina, d. o. o. iskreno čestitam ob novi pridobitvi in želim, da bi na našo planino, na naš zaklad narave, pripeljali čim več obiskovalcev, ki bi se na ta prelepi kraj vračali vedno znova in znova.«

 Slavnostno pa so trak prerezali zaposleni na čelu z vodjem projekta, Andrejem Potočnikom.

Nihalka je z menjavo nosilnih vrvi postala še varnejša. Decembra leta 2011 je bila v celoti zamenjana strojnica nihalke s sodobnejšo, varčnejšo in učinkovitejšo. Velika planina, d. o. o., je bila v letu 2014 tudi finalist prestižne nagrade Werner von Siemens, kjer so ocenjevali učinkovitost nihalke po zamenjavi obstoječe strojnice z novo.

Nihalka je pomemben del zgodbe za trajnostni razvoj turizma na Veliki planini, saj zagotavlja varčen in ekološki način prevoza ter hkrati varen dostop na planino.

V zadnjih letih družba Velika planina, d. o. o., beleži velik porast obiskovalcev. Tako se je v letu 2019 z nihalko prepeljalo rekordno število potnikov, vse od leta 1996, odkar so podatki elektronsko beleženi, in sicer 73.000. Absolutni rekord je bil zabeležen avgusta 2019, ko se je na Veliko planino z nihalko povzpelo kar 24.600 potnikov.

Dolžina nosilne vrvi nihalke je 1668 metrov, njena debelina pa je 49 milimetrov. Nihalka premaga višinsko razliko 857 metrov. V eni uri lahko prepelje do 320 potnikov. Nihalka lahko opravi 10 voženj v eni uri, kar pomeni, da med najbolj obiskanimi dnevi naredi 110 voženj dnevno. To je 176 m dolžine ter 94,6 kilometra premagane višinske razlike.